50 de ani de politeţe?

Un cuplu mai în vârstă şi-a sărbătorit nunta de aur, după ani lungi de căsnicie. In timp ce luau micul dejun împreună, femeia se gândi: „De cincizeci de ani, întotdeauna am avut grijă de soţul meu şi i-am dat partea crocantă din chifla de la micul dejun. Astăzi, în sfârşit, vreau să mă bucur de această delicatesă eu însămi.” A întins unt peste jumătatea crocantă de sus şi i-a dat soţului cealaltă jumătate.

In ciuda aşteptărilor ei, el a fost foarte mulţumit, i-a sărutat mâna şi i-a spus: „Draga mea, tocmai mi-ai dăruit cea mai frumoasă bucurie a zilei. De peste cincizeci de ani n-am mai mâncat partea de jos a chiflei, care-mi place cel mai mult. Intotdeauna m-am gândit că tu ar trebui să o mănânci, fiindcă-ţi place atât de mult.”

(după Nossrat Peseschkian)

3 răspunsuri

  1. Politete?Nu cred,mai degraba fiecare a lasat de la le pentru ca celalalt sa fie fericit.Dar,ma intreb, daca ar fi discutat la timp despre chifla nu ar fi fost mai bine?

  2. ne grabim mult prea tare, in cautare a nu stiim ce ?
    consumam energie, emotie si timp iar in final constatam ca esentele se afla in directia opusa cautarii.
    cam trist
    politetea tine de cei 7 ani de casa pe care eu odefine-am intr-o care a mea: Singur printre banateni, lansata in 19 decembrie 2008 , ca fiind:
    Componenta celor 7 ani de acasă (educaţia minimală, fundamentarea conceptelor din tezele lui Moise, aducerea lor la contemporaneitate), este de fapt bagajul pe care-l vom purta toata viaţa;

  3. 50 de ani de politeţe? Nu!! 50 de ani de lipsă a cominicării !
    Da. Comunicarea este, in opinia mea, ceea ce ar trebui să stea la baza oricărei relaţii interumnare. Se întâmplă destul de des să ne credem atotştiutori şi refuzând ideea că ne -am putea înşela în privinţa gusturilor celor dragi acţionăm potrivt conceptului nostru, de multe ori gafând (ca în cazul prezentat) în loc să comunicăm…

    Un blog cât experienţa de viaţă a mai multor generaţii.! Nu ştiu ce primează: omul, medicul, vindecătorul de suflete sau scriitorul cu har ? Şi cred că înşiruirea nu ar trebui să se oprească aici !
    .

Lasă un răspuns

