Construieşti ceea ce gândeşti

Se povesteşte că un pelerin, trecând printr-o zonă muntoasă, s-a întâlnit cu un om ce spărgea piatra :
– Meseria mea e cea mai grea din lume ! Muncesc ca un câine în soare, în ploaie, în frig şi sunt foarte prost plătit pentru munca asta istovitoare! Viaţa mea nu valorează nici cât o ceapă degerată!
.
***
.
Mergând mai departe, s-a întâlnit cu un al doilea spărgător de piatră:
– Meseria mea e grea, dar sunt mulţumit că pot să-mi hrănesc nevasta şi copilul datorită ei. Munca e grea, dar muncesc în aer liber. Sunt alţii care trăiesc mai greu decât mine! Nu mă plâng!
.
***

.
A mers mai departe, şi al treilea spărgător de piatră i-a zis entuziasmat, privindu-l cu bucurie drept în ochi:
– Eu construiesc o catedrală!
.
.
.
.
Ce spun gândurile tale despre ceea ce tu îţi construieşti în viaţa ta?
.
.

2 răspunsuri

  1. Cand in gimnaziu eram intrebata ce vreau sa ma fac cand „o sa fiu mare” raspundeam ca vreau sa fiu „constructor de suflete” (asa numeam eu metaforic profesorii) …habar nu aveam ca nici unui profesor (de nici un obiect) nu-i ramane timp (chiar daca vrea) macar sa vorbeasca despre suflet…
    Totusi, am aflat mai tarziu ca functioneaza cat de cat daca reusesti sa fii un exemplu.

    Asa am ajuns sa ma „construiesc” mai intai pe mine…si chiar daca nu pare, am in inima mea …o catedrala.

    Iti multumesc …>:D<

    1. Nu toţi cei care vorbesc despre suflet şi ştiu ce este acesta.
      Pe de altă parte, sufletul există în fiecare dintre noi, ca cea mai intimă parte a fiinţei noastre, şi tocmai de aceea şi cea mai preţioasă dar şi mai greu de atins. Sufletul reflectă legătura noastră cu Creatorul şi ca atare întruchipează perfecţiunea acestuia. Sufletul nu trebuie construit, pentru că există deja, ci doar descoperit, ascultat, urmat…
      Şi mai cred că munca ta, atât cât am perceput-o eu, are darul de a te trimite exact acolo, la suflet. Şi nu oricine poate face asta, Adina.
      Mulţumesc pentru vizită şi pentru comment.

Lasă un răspuns

