13

 Inchide ochii câteva clipe şi imaginează-ţi acum că eşti un suflet, imaterial și etern, cutreierând Universul… Că urmează să te întrupezi și trebuie să alegi o viață pe care să o trăieşti.
Ai alege viața ta?
.
.
.
Iată câteva întrebări ajutătoare, mai puțin șocante decât cele din articolul precedent, dar la fel de personale:
.    1. Ce fac eu acum, în viaţa mea?
.    2. Dintre toate lucrurile pe care le fac, câte dintre acestea le fac pentru mine?
.    3. Câte dintre ele le fac pentru că aşa vreau eu, pentru că le doresc, şi câte le fac pentru că aşa vor alţii (indiferent cine sunt ei) sau pentru că acestea sunt aşteptările lor faţă de mine?
.    4. Dintre toate lucrurile pe care le fac, câte dintre acestea mă fac să mă simt bine, să mă simt implinit(ă)? Mi-ar plăcea să le fac mai des sau mai mult?
.    5. Dintre toate lucrurile pe care le fac, câte dintre acestea mă fac să nu mă simt bine, mă fac să mă simt un străin/o străină în corpul meu, câte mă devalorizează ca persoană, şi nu-mi plac?
.    6. Aş vrea să le fac şi mai departe?
.    7. Ce ar trebui să fac pentru a nu le mai repeta?
.    8. Ce simt eu acum? Faţă de mine, faţă de cei din jurul meu?
.    9. Mi-e bine să simt asta?
.  10. Ce aş vrea să simt faţă de mine? Dar faţă de fiecare dintre ceilalţi?
.  11. Ce simt acum, că sunt pe drumul meu în viaţă aşa cum mi l-am imaginat, sau nu?
.  12. Cum aş vrea să arate acest drum?
.  13. Ce ar trebui să fac pentru a ajunge acolo?
 
Aceste întrebări, grupate în 13 itemi, sunt extrase din numeroasele conversaţii non-directive purtate în cabinet pentru ca împreună cu clientul meu să identificăm nevoia de schimbare, direcţia schimbării şi stadiul schimbării (subiectul unui viitor articol).
Revino acum la întrebarea iniţială, din preambulul articolului, metafora sufletului care trebuie să aleagă o viaţă.
Dacă răspunsul tău este NU, atunci probabil ai putea să te gândeşti la o schimbare.
.
Iţi doresc putere de introspecţie şi claritate în gândire!

 

Lasă un răspuns

