Pledoarie pentru tine

Cât de mult contezi tu?
Cât de semnificativă este viaţa ta?
In ce fel crezi că existenţa ta în Univers creează o diferenţă faţă de alternativa unui Univers fără tine?
Când cineva îşi trăieşte viaţa cu un scop, toate deciziile pe care le ia pentru a atinge acest scop devin mai înţelepte şi mai prudente. Indiferent dacă acesta este leader, manager sau simplu colaborator, părinte, soţ sau prieten.
Iar scopul pe care îl ai în viaţă poate apare atunci când ai să înţelegi că totul contează.
Când vei înţelege că fiecare acţiune a ta contează, toate rezultatele acţiunilor tale se îmbunătăţesc imediat iar decizia de a face ceva va reprezenta cea mai semnificativă acţiune.
Cât de departe înainte în viaţa ta crezi că trebuie să mergem ca să înţelegi diferenţa pe care existenţa ta o creează?
Sunt generaţii încă nenăscute ale căror vieţi vor fi determinate sau schimbate de mişcările şi acţiunile întreprinse de tine azi. Şi mâine. Şi poimâine …
Ai fost creat ca exemplar unic.
Niciodată nu a mai existat cineva ca tine, cu însuşirile tale … şi nici nu va mai exista vreodată.
Sufletul, gândurile şi trăirile tale, abilităţile tale de a gândi şi de acţiona nu există decât în tine. In nimeni altcineva.
Tu ai fost creat tocmai ca să creezi o diferenţă. Acţiunile tale au o valoare mai mare decât aurul sau argintul.
 
 
Viaţa ta, şi ceea ce faci cu ea astăzi, contează pentru totdeauna.
Creează-ţi viaţa şi creşte-i valoarea, începând de azi.
De acum.
.
.
 

4 răspunsuri

  1. De acum… dar cum? 😦

    Mi-a plăcut textul, cred însă că e nevoie și de motivația necesară… un pentru ce anume. Cred… poate mă înșel 😐
    🙂

    1. De ce acum?
      Imensa majoritate a oamenilor îşi trăieşte viaţa dormind, din punctul de vedere al conştiinţei de sine. Sunt oameni care nu au aşteptări, speranţe, soluţii, oameni al căror trecut coabitează tragic cu prezentul, generând o spirală vicioasă a repetării perpetue a acestuia.
      Oameni care nu au soluţii şi nici răspunsuri pentru că nu au întrebări. Şi când spun asta, mă refer la acele întrebări despre tine însuţi care te pot trezi din somn: cine sunt eu, de unde vin şi unde mă duc, care este rostul meu?
      Prin ceea ce scriu încerc să nu livrez soluţii „la cheie”, pe care, chiar dacă le-aş avea, ar fi oricum valabile doar pentru mine. Incerc să ofer pretexte pentru ca cititorul să-şi pună întrebări. Termenul „acum” este fireşte un termen generic. Orice „acum” e un moment bun pentru a te trezi, pentru a începe să fii conştient de tine însuţi.
      Cum?
      Aşa cum spuneam, nu am soluţii şi răspunsuri pentru nimeni, decât pentru mine. Dar ştiu că fiecare om are în el răspunsurile la orice întrebare şi-ar pune. Depinde de cât de adânc vrea şi poate să sape după ele. Nu e o muncă uşoară pentru că pe acest drum poţi da peste nişte versiuni ale tale pe care să le accepţi cu greu sau deloc. Succesul pe acest drum înseamnă ca după obţinerea unui răspuns acesta să genereze o nouă întrebare. Dar totul e înăuntru, în tine.
      Şi în psihoterapie, nu-i dau nimic din afară pacientului meu, nici măcar medicamente. Nu-i schimb credinţele dacă el nu cere aceasta, îl învăţ doar să trăiască mai bine cu ele şi cu el însuşi. Îl ajut să-şi găsească mai întâi întrebările pentru ca apoi să-şi găsească răspunsurile.
      Mulţumesc pentru comentarii.

  2. De multe ori faptul ca m-am crezut unica mi-era frica sa nu se creada ca sunt o ciudata , dar acum cand am citit cateva din cuvintele d-voastra imi dau seama ca nu am gresit cu nimic si multumesc Domnului ca sunt asa cum sunt .Nu cred ca as schimba nimic in viata mea.Acum vreo 5 ani mi-am scris pe o hartie cateva din visurile mele care as dori sa mi se implineasca , si credeti-ma am reusit sa sterg vreo doua de pe lista pentru ca mi s-au implinit {pe lista nu au fost decat vreo 6 dorinte). Viata mi-o petrec in asa fel incat sa lupt sa-mi indeplinesc si celelalte visuri si cu ajutorul lui Dumnezeu sunt convinsa ca aceasta viata va fi destula pentru a putea spune la sfarsit GATA, daca nu vor apare pa lista alte vise….

  3. Aș merge mai departe spunând că deja în momentul când ți-ai ales un scop, viața ta se înscrie pe alte coordonate. Din acel moment nu mai trăiești la întâmplare, ci în conformitate cu demnitatea pe care ți-ai asumat-o

Lasă un comentariu